مقالات عمومی

ساخت وبلاگ

آموزش مصاحبه استخدامی ، عاملی مهم در کمک به اقتصاد شرکت

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بيش از آنچه مي‌پنداريد به ضررتان باشد. از چارچوبي که پيش رو داريد مي‌توانيد تکنيک‌هاي مصاحبه را بياموزيد و از اشتباهات استخدام جلوگيري کنيد.

در نگاه اول شايد مصاحبه کاري قرار ملاقات خيلي ساده‌اي به نظر برسد: دست مي‌دهيد، گپ مي‌زنيد، چند سوال مي‌پرسيد و نتايج را مقايسه مي‌کنيد، اما چطور مي‌توان کسي را تشخيص داد که مهارت‌هايش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمي‌شود؟

جنيس ويتيکر، نويسنده کتابي درباره همين موضوع مي‌گويد:«براي يک مصاحبه حرفه‌اي درواقع نياز به آمادگي‌هاي زيادي هست، خيلي‌ها نمي‌توانند خودشان را نشان بدهند.»

هزينه استخدام نامناسب خيلي زياد است و فقط هم شامل دستمزدي که مي‌پردازيد نمي‌شود. هزينه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالي با مشتريان و پيداکردن جايگزين همگي از جمله اين موارد هستند. خيلي کارشناسان تخمين مي‌زنند که هزينه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نيز بيشتر مي‌شود.

براي اينکه جلوي چنين تجربه‌هايي را در شرکتتان بگيريد بايد برنامه‌اي براي هدايت مصاحبه داشته باشيد. اينجا مي‌توانيد بياموزيد که چطور سوال‌ها را ساماندهي کرده و فرآيندي ايجاد کنيد که بيشترين اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

دنبال چه هستيد

قبل از اينکه دنبال بهترين گزينه بگرديد بهتر است زماني را براي فکرکردن درباره خود کار صرف کنيد. کساني که قبلا اين شغل را داشته‌اند در نظر گرفته ببينيد چه مهارت، دانش و ويژگي‌هاي شخصي داشته‌اند که باعث موفقيت يا عدم موفقيت‌شان شده است. فهرستي از اين عوامل تهيه کنيد و برسر آن با ديگر همکارانتان به توافق برسيد.

جيم ساليوان رييس گروه مديريتي گالاکسي که کارش يافتن مديران توانا است، مي‌گويد:«مهم است که همگي درباره ويژگي‌هاي مدنظر و اينکه آن پست سازماني نيازمند چه مهارت‌هايي است توافق داشته باشند. درغير اين صورت ممکن است هرکس سوالات متفاوتي از داوطلبان بپرسد چون برداشت متفاوتي از آن شغل داشته‌اند.»

 

سوالات درست را بپرسيد

وقتي معيارها مشخص شد، مي‌توانيد سوالات هدف داري بپرسيد که از زمان مصاحبه با هرداوطلب به بهترين وجه استفاده شود. تام ترنر که يک مشاور مستقل اهل ونکوور متخصص طراحي سيستم‌هاي گزينش است، مي‌گويد: او فهرستي از 7 تا 12 معيار تشکيل مي‌دهد و سپس براي بررسي هرکدام حدودا چهار سوال مي‌پرسد. دو سوال به شکل ايجابي بيان مي‌شوند، يعني از داوطلب مي‌خواهند درباره کاري که خوب انجام داده است صحبت کند. يک سوال سلبي است، يعني از داوطلب مي‌خواهد درباره يکي از اشتباهات يا شکست ‌هايش حرف بزند. سوال آخر هم حکم پشتيبان را دارد درصورتي که داوطلب به يکي از سوال‌هاي بالا جواب ندهد.

سوالات مصاحبه مدیریتی در جهت انتخاب یک مدیر است، بنابراین باید برای پی بردن به توانایی های فرد در شرایط مختلف، سوالات را هدفمند پرسید.

برای موفقیت و کسب شغل مورد نظر، آموزش مصاحبه استخدامی می تواند بسیار راهگشا باشد. راهکار های موفقیت در مصاحبه ی استخدامی، باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که از کاری که انجام می دهند ناراضی هستند کم نیستند ولی آن ها به راحی هم نمی توانند کار مورد علاقه ی خود را به دست آورند. دلیل آن هم این است که اکثر افراد زمانی که بحث تغییر شغل پیش می آید به یاد روز اول و روز صاحبه می افتند و استرس بیش از حدی که در آن زمان متحمل شده اند. اما آموزش مصاحبه استخدامی می تواند به ما بیاموزد که چطور بر روی مصاحبه کننده تئاثیر گذار باشیم وخد و توانایی هایمان را ارائه دهیم.

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بيش از آنچه مي‌پنداريد به ضررتان باشد. از چارچوبي که پيش رو داريد مي‌توانيد تکنيک‌هاي مصاحبه را بياموزيد و از اشتباهات استخدام جلوگيري کنيد.

در نگاه اول شايد مصاحبه کاري قرار ملاقات خيلي ساده‌اي به نظر برسد: دست مي‌دهيد، گپ مي‌زنيد، چند سوال مي‌پرسيد و نتايج را مقايسه مي‌کنيد، اما چطور مي‌توان کسي را تشخيص داد که مهارت‌هايش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمي‌شود؟

جنيس ويتيکر، نويسنده کتابي درباره همين موضوع مي‌گويد:براي يک مصاحبه حرفه‌اي درواقع نياز به آمادگي‌هاي زيادي هست، خيلي‌ها نمي‌توانند خودشان را نشان بدهند.

هزينه استخدام نامناسب خيلي زياد است و فقط هم شامل دستمزدي که مي‌پردازيد نمي‌شود. هزينه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالي با مشتريان و پيداکردن جايگزين همگي از جمله اين موارد هستند. خيلي کارشناسان تخمين مي‌زنند که هزينه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نيز بيشتر مي‌شود.

براي اينکه جلوي چنين تجربه‌هايي را در شرکتتان بگيريد بايد برنامه‌اي براي هدايت مصاحبه داشته باشيد. اينجا مي‌توانيد بياموزيد که چطور سوال‌ها را ساماندهي کرده و فرآيندي ايجاد کنيد که بيشترين اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

اما رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام چیست

پیش بینی سوالات و محیا کردن پاسخ مناسب برای آن ها یکی از رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام است. به عنوان مثال یکی از سوالی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مصاحبه شونده پرسیده خواد شد این است که استخدام شما چه ارزشی افزوده ای برای شرکت ما خواهد داشت؟

اگر در این باره دلیل قانع کننده ای نداشته باشید قطعا نمی توانید خود را برای آن کار مناسب بدانید. پاسخ ها باید صادقانه و با اعتماد بنفس باشد و خیلی آهسته صحبت کردن درست نیست.

هر شغلی حداقل سه نیاز دارد:

  • دارای مهارت های انجام کار هستید.
  • خواستار انجام این کار هستید.
  • آن ها می خواند که با شما کار کنند.

برای استخدام می بایست این توانایی ها را داشت:

  • حالت تدافعی به خود نگیرید
  • لکنت نداشته باشید
  • از جملات روتین استفاده نکنید(مانند من دقیق هستم یا من سخت کوش هستم)

مریم حنطوش زاده در مورد آموزش مصاحبه استخدامی و شیوه های مصاحبه استخدامی، انگیزش، هوش هیجانی و کارآفرینی مسائل بسیاری را مورد مطالعه و ارزیابی و تدریس قرار داده است. مریم حنطوش زاده برای مثال در مورد رفتارهای فردی و ساخت دنیای مطلوب معتقد است که با کمک تئوری انتخاب می توان متوجه شد که کدام یک از نیاز های ما در اولویت هستند و یا کدام از آن ها برآورده نشده است و با برآورده شدن آن ها در دنیای کنونی به آن چه می خواهیم می رسیم.

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : آموزش مصاحبه استخدامی, حنطوش زاده, نویسنده : mary arano بازدید : 474 تاريخ : شنبه 28 بهمن 1396 ساعت: 0:16

تزئین و دیزاین محل برگزاری جشن عروسی "تالار تشریفات عروسی"

شاید یکی از مهم ترین جاهایی که البته بجز عروس و داماد برای بسیاری از مهمانان با اهمیت است و مورد توجه همه در تمام ساعات مراسم قرار دارد، جایگاه عروس و داماد است. با تور و گل های زیبا، ریسه های چشمک زن و کاناپه های شیک می وا یک تزیین بی نظیر داشت تا یک جایگاه زیبا برای مراسم عقد و عروسی داشته باشیم.

بعد از پایان مراسم و جشن عروسی یا عقد زمانی که عروس و داماد فیلم و عکس های آن روزهای به یادماندنی را با هم مرور می کنند بیشترین تصویری که از کنار هم بودنشان دیده می شود در جایگاهی است که گوشه ای از تالار ، باغ یا خانه تزیین شده است پس چه بهتر که بهترین چیدمان و ایده های تزیینی را برای هرچه زیباتری شدن این بخش انتخاب و اجرا کنیم

 

تصمیم گیری برای تزئین محل برگزاری جشن تشریفات عروسی شما می تواند بسیار سخت و دشوار باشد. در ادامه به شما می گوییم که این چیدمان و تزئین را بدون هیچگونه سختی انجام دهید.

برای اینکه شما بتوانید تزئینات تشریفات عروسی خود را از قبیل تزئینات تالار عروسی و جایگاه عروس و داماد را بخوبی انجام دهید ما به شما توصیه هایی را می گوییم. اگر شما به دنبال این هستید که تالار عروسی شما بسیار شیک و مدرن تزئین شود پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

 

برگزاری جشن در تالار

برای اینکه شما یک تشریفات عروسی مجلل در عین حال ساده و شیک برگزار کنید، باید توجه داشته باشید که از چه تمی برای تالار عروسی خود استفاده می کنید. این بدان معنی است که چه رنگ هایی برای دکوراسیون میز و صندلی ها استفاده میشود. یکی از شیکترین رنگ ها در تشریفات عروسی  سفید و نقره ای است. همچنین شما می توانید با استفاده از کریستال ها وگلدان های پایه دار مجلس خود را مجلل تر و با شکوه تر کنید.

 

برگزاری تشریفات عروسی  در فضای باز و باغ تالار

اگر شما فضای باز، مثل باغ تالارها و باغ را برای برگزاری تشریفات عروسی انتخاب می کنید برای شما دکوراسیون این فضاها راحت تر است. چراکه شما با خیمه زدن یک فضای خاصی را برای میهمانان خود در نظر بگیرد. همچنین در این فضا درختان و چمن فراوانی وجود دارد که باعث می شود نیاز به گل آرایی فضا کمتر لازم شود. دکوراسیون تشریفات عروسی شما می تواند با فانوس و شمع انجام شود که بسیار زیبا و مدرن نیز می شود. همچنین میتوانید با بادکنک آرایی و مشعل آرایی فضای دلنشینی را برای تالار تشریفات عروسی خود فراهم کنید.

 

گل آرایی برای تشریفات عروسی

تزئین فضا و محیط اهمیت زیادی در برگزاری تشریفات مجالس دارد. استفاده از تکنیک های گل آرایی مدرن و یا ساده در این زمینه می تواند به طراحان کمک کند. گل آرایی عروسی بخش مهمی از بار زیبایی مجالس عروسی را به دوش می کشد و در قسمت های مختلف تالار پذیرایی انجام می شود که عبارتند از: گل آرایی میز مدعوین، گل آرایی فضای ورودی تالار یا باغ عروسی، گل آرایی فضای داخلی برگزاری جشن و یا سایر فضاهای مورد نظر عروس و داماد.

 

گل آرایی هم یکی دیگر از مهم ترین بخش های تشریفات عروسی است چرا که یک گل آرایی دقیق و زیبا هنگام عروسی به برگزاری مراسم عروسی به بهترین نحو کمک کرده و موجب می شود که زحمات گروه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی از جمله خدمات عروس و داماد، نورپردازی و بخصوص دیزاین عروسی بهتر بنظر آیند و علاوه بر این کمک بزرگی هم به زیباتر شدن محیط عروسی و آرامش هر چه بیشتر مهمانان می کند.

در نهایت با رعایت این اصول و برخی ایده های نو بهترین تشریفات عروسی در تهران را داشته باشید برای این مهم می توانیم در تشریفات عروسی عقیق به شما کمک کنیم.

 

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : تشریفات عروسی, تالار تشریفات, نویسنده : mary arano بازدید : 459 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 17:52

درمان بیماری ها و پرورش زالو و آموزش و تکثیر زالو

با پرورش زالو هم بيماري درمان كنيد هم كسب درآمد كنيد.

زالو به عربی « عَلَق » و از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می‌کند. جانورشناسان تا کنون ۶۵۰ نوع زالو را شناسایی کرده‌اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان او است که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود. به عقیده بعضی کارشناسان ۱۰۰ نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگهای قلب، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود علاوه بر این ها روغن زالو نیز دارای خواص فراوانی است.

با انداختن دو عدد زالو پشت گوشها می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون، رعشه، (MS) و (VA) گرفتگی عروق مغز، آلزایمر و صرع را معالجه کرد. با زالودرمانی می‌توان زخم معده، کولیت روده، پرستات، امراض ریوی، التهابات کبد، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد. با زالودرمانی می‌توان ناباروری مردان (ضعف اسپرم- واریکوسل)، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.

زالودرمانی بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می‌کشد. اول محل زالو را با آب گرم پاک کنید ( از صابونهای عطری استفاده نکنید). جایی را که می‌خواهید زالو بیندازید اول با دست مالش بدهید تا سرخ شود. اگر جای زالو را با گل سرشوی یا خون بمالند زالو بهتر می‌گیرد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو محل گزش او را حجامت بدهند. اگر پس از جدا شدن زالو خون بند نیامد پودر مازوج سوخته، نوره یا خاکستر یا پودر نرم زردچوبه استعمال شود

همه چيز در مورد توليد، پرورش و تكثير زالو

درباره زالوها به طور كلي اين تحقيق و گردآوري علمي پيرامون چگونگي پرورش زالو   HIRUDO EDICINALIS  مي باشد (با توجه به فراواني آن در كشور و همچنين مجوز صادر شده توسط سازمان FDA آمريكا).اطلاعات عمومي و فيزيولوژي از بين ۶۵۰ گونه زالو تنها ۱۵ گونه از آنها كاربرد پزشكي دارند. حضور بيش از ۴۰ گونه زالوي آب شيرين در ايران گزارش شده است. بدن زالو به حدود 34 حلقه (Segment) تقسيم شده است.

زالو به صورت همزمان داراي اندام جنسي نر و ماده مي باشد كه البته در بدو تولد فقط داراي اندام جنسي نر مي باشد. پس از گذشت حدود ۴ ماه از بدو تولد به بلوغ جنسي مي رسد.

زالو ها داراي حدود ۱۱ جفت كيسه بيضه مي باشند (در بند هاي ۱۲ تا ۲۴ و در هر بند ۲ جفت) اسپرم اوليه از ديواره بيضه به سمت بيرون جوانه زده به تكامل رسيده و سپس به سمت بند ۱۰ كه محل قرار گيري كيسه اسپرم است حركت كرده و در آنجا ذخيره مي گردند. زالو ها داراي ۲ كيسه تخم و ۲ تخمدان در بند ۱۱ مي باشند. در مواردي كه زالو احساس آرامش نكند ممكن است تا ۹ ماه اقدام به تخم ريزي نكند.

زالوها داراي ۳تا ۴يا ۵ جفت چشم مي باشند تعداد چشم ها و ترتيب يا نحوه قرار گرفتن آنها در گونه هاي مختلف گوناگون مي باشد. اندام هاي حسي روي سر زالو آن را قادر مي سازد كه تغييرات شدت نور و دما و ارتعاش را تشخيص دهد. گيرنده هاي شيميايي روي سر زالو حس بويايي را ايجاد مي كند.

 

زالوها نسبت به حركت در آب بسيار حساس مي باشند و فعاليت آنها در شب و زمان هاي باراني به اوج خود مي رسد. پرورش و تكثير زالو را در كجا انجام دهيم؟

  • بركه يا حوضچه طبيعي .
  • حوضچه سيماني .
  • ايجاد حوضچه با پارچه هاي ضد آب .
  • مخازن پلاستيكي .

بهترين روش و مکان برای پرورش و تكثير زالو

هر كدام از روش هائي كه ذكر شد داراي مزايا و معايبي نسبت به هم مي باشند كه پرورش دهنده بايد با در نظر گرفتن تمامي مزايا و معايب و همچنين امكانات خود نسبت به انتخاب بهترين روش اقدام نمايد .در انتخاب روش مناسب جهت پرورش زالو بايد موارد ذيل حتما مد نظر قرار گيرد :

  • فرار زالو
  • دسترسي زالو به اكسيژن
  • مكاني مناسب براي تخم گذاري زالوها
  • كنترل دما و PH آب
  • غذاي زالو

مي شود مانند كشورهاي جنوب شرق آسيا از خون مارماهي يا گربه ماهي استفاده كرد يا از لاكپشت و قورباغه كه البته خون لاكپشت و قورباغه بدليل كم خون بودن و همچنين كم خاصيت بودن خونشان و همچنين گران بودن مقرون به صرفه نمي باشد و اصلا توصيه نمي شود.يا همچون كشورهاي روسيه و قزاقستان از خون گاو يا بز استفاده كرد. در اين روش و شيوه تغذيه خطر بيماري هاي مشترك بين انسان و حيوان مي تواند خطر آفرين باشد. مركز تحقيقات شركت مسيحا طب شمال موفق به فرموله كردن غذايي كاملا ارگانيك براي زالو شده است كه هيچگونه خطري براي سلامتي انسان ندارد.

توليد مثل و تكثير زالو

زالو وقتي كه احساس آرامش كند اقدام به تخم گذاري مي كند , يعني وقتي كه سير باشد و از محيط بيرون احساس امنيت كند. حركت هاي زائد آب يكي از موارد بر هم زننده آرامش زالو مي باشد. هر زالو تقريبا بين ۲۰ الي ۸۰ تخم مي گذارد. با توجه به مطالعات انجام شده در بخش تحقيقات بازار شركت مسيحا طب شمال مصرف روزانه زالو در كشور بالغ بر۳۰ هزار عدد مي باشد. قيمت زالو در اروپا و آمريكا بين ۶ تا ۸ دلار ميباشد.

قيمت زالو در ايران تابعي از فصل و زمان صيد مي باشد .

آموزش و تکثیر زالو

اگر به دنبال شغلي زودبازده هستيد، سراغ اين حرفه نرويد! پرورش زالو از مشاغلي است كه به صبر و تحمل زياد و مداومت در كار نيازمند است. افراد زيادي وارد اين حرفه شده اند و در باره آموزش و تکثیر زالو مطالبی را فرا گرفته ولی بعد به علت نداشتن پشتكار زود خسته شده اند و آن را كنار گذاشته‌اند. همت و پشتكار و تخصص مهم‌ترين فاكتور براي افرادي است كه وارد اين كار مي‌شوند. پرورش زالو از جمله مشاغل مولدي است كه مشاغل جانبي زيادي در اطراف خود مستقيم و غيرمستقيم ايجاد مي‌كند. اين كار توليدي باعث مي‌شود كه اولا طب سنتي كه در همه جاي جهان به صورت جدي دنبال مي‌شود، در ايران هم پيگيري شود و ثانيا مانع قاچاق غيرقانوني آن به كشورهايي كه طالب آن هستند مي‌شود و در ضمن مي‌توان از اين موجودات كوچك براي مصارف بهداشتي و آرايشي استفاده كرد و اين صنعت را هم بيش از پيش در كشور بومي كرد.

زالو ها معمولا به صورت كلوني حركات هماهنگي دارند و دسته جمعي از جايي به جاي ديگر مي روند. آنها بوي خون را دريافت مي كنند و اگر زالويي به انسان يا جانوري بچسبد ديگر زالوها نيز متوجه شده و به آن سو هجوم مي برند. بهترين راه صيد زالو از مرداب ها آن است كه صيادان به جاي شلوار، جوراب نازك زنانه بلند پوشيده و درون مرداب بروند، آن قدر كه تا بالاي ران پا در آب فرو روند. سپس با تكان دادن آب، زالو را متوجه حضور خود نمايند. زالوها با استشمام بوي انسان به سمت طعمه آمده و به جوراب مي چسبند ولي نمي توانند نيش بزنند در اين حالت صياد بيرون آمده و جوراب را به صورت برعكس از پاي خويش بيرون مي آورد. جوراب به صورت كيسه اي درآمده و تعداد زيادي از آنها را در بر مي گيرد. راه ديگر استفاده از چكمه هاي بلند و فرو رفتن در مرداب و صيد با دست است.

نحوه نگهداري زالو

براي نگهداري سالم زالوها بايد آب محل زندگي آنها را يك روز در ميان تعويض كرد، چون زالوها با ترشح مواد شيميايي از جمله آمونياك، اكسيژن آب را از بين برده و به تدريج خود نيز ضعيف شده و كارآيي خود را از دست مي دهند و سرانجام پس از چند روز مي ميرند. بهتر است از آب كلرينه استفاده نشود و به جاي آن از آب مقطر يا آب بدون كلر استفاده نمود. قبل از جابه جايي مي بايست دماي آب را كنترل كرده و از تغيير دماي ناگهاني آب تعويضي خودداري كرد. زالو ها به گرما حساسند و نبايد دماي آب بيش از 10 درجه سانتي گراد باشد و يا در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار گيرند. غير از آب زالو را مي توان در خاك مرطوب و تميز كه در كيسه هاي نخي يا كتاني محصور شده باشد نگهداري كرد. درجه حرارت ايده آل براي زالوها 7-4 درجه سانتي گراد مي باشد.

منبع

 

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : پرورش زالو, روغن زالو, پرورش و تکثیر زالو, آموزش و تکثیر زالو, نویسنده : mary arano بازدید : 450 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 17:50

شهرهای بزرگ امروزی مملو از خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک هستند. دیگر آپارتمان‌های ۵۰، ۶۰، و ۷۰ متری چیزی عجیبی به نظر نمی‌رسند و بسیاری از مردم در چنین خانه‌های كوچكی زندگی می‌كنند. با گسترش چنین فضاهای مسكونی، طراحان داخلی و معماران به این فكر افتادند كه آپارتمان‌های کوچک را به‌ گونه‌ای طراحی و بازسازی كنند كه بتوان بیش‌ترین استفاده را از فضاهای مختلف آن برد. به همین دلیل ایده‌های زیادی در این زمینه به كار گرفته می‌شود تا ساكنان این نوع خانه‌ها بتوانند راحت و بدون دردسر در آن‌ها زندگی كنند. البته بازسازی آپارتمان به عوامل مختلفی چون نوع سازه، توان مالی ساكن آن، محدودیت‌های آن، و غیره بستگی دارد.

بسته به سن آپارتمان یا ساختمان شما بازسازی آپارتمان متفاوت میگردد مثلا ساختمانی که کمتر از ده سال سنش است نیاز زیادی به مقاوم سازی ندارد و انجام کارهای بازسازی آن مربوط به رنگ کرد یا تعویض درب ها یا تعویض شیرآلات است.

نوسازی ساختمان به چند منظور انجام می شود.گاهی از عمر ساختمان زیاد نگذشته است اما صاحب آن علاقه مند است که تغییراتی در آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد.گاهی نیز بازسازی به دلیل خرابیهایی است که حاصل شده و یا باید به موقع اقدام کرد که این خرابیها در لوله کشی و جاهای مختلف ساختمان اتفاق نیفتد.

به بیان دیگر پس ازگذشت چند سال از عمراحداث هر ساختمانی  باید به نکات مهمی توجه داشت  تا از وقوع هر حادثه ای که باعث تخریب بخشی از آن خواهد شد جلوگیری کرد .لذا در این مطلب به اصول بازسازی ساختمان یا بررسی شیوه های بازسازی ساختمان می پردازیم که در ادامه می خوانید.

این روزها بین برخی پیمانکاران ساختمان  ، قیمت دادن یا اعلام هزینه بازسازی آپارتمان بر اساس متراژ رایج شده است که روشی غیر اصولی یا به عبارتی من در اوردی است . البته لازم به ذکر است اعلام قیمت بر اساس متراژ اگر پس از محاسبات دقیق و براورد مهندسی باشد صحیح بوده و ایرادی به آن وارد نیست. بهتر است با ذکر مثالی به توضیح آن بپردازیم:

مثلا اینکه طی تماس تلفنی از سمت کارفرما ( مالک آپارتمان ) با پیمانکار بازسازی ساختمان و صرفا با اعلام متراژ ساختمان از سوی مالک ( مثلا 100 متر ) و پیمانکار قیمتی بر اساس هر متر مربع اعلام کند ( مثلا متری 500 هزار تومان و مجموعا 50.000.000 تومان ) روشی غیر اصولی و معمولا به ضرر کارفرما خواهد بود . چرا که اعلام قیمت بازسازی خانه بدون اطلاع دقیق از شرایط کار ، میزان فرسودگی و خرابی ساختمان و ...  و در کنار اینها  عدم اطلاع از نظر و سلیقه کارفرما   ، معمولا با توقف کار در حین پروژه و تقاضای پیمانکار برای افزایش دستمزد  به علت سختی کار یا امثالهم همراه خواهد بود و معمولا کارفرما جهت جلوگیری از توقف کاربازسازی  و اتلاف وقت مجبور به قبول آن می گردد و یا در خوش بینانه ترین حالت مجبور به فسخ قرارداد با پیمانکار اولیه و عقد قرارداد با فرد دیگری برای ادامه پروژه بازسازی میشود.

پس از ساخت هر بنایی تعمیرات و نگهداری آن تاثیر بسیار زیادی در عمر آن بنا دارد و پیشگیری از وقوع حوادث یا هزینه های سنگین خواهد شد از سوی دیگر پس از گذشت چندین سال از عمر هر بنا ساکنین آن ساختمان نیاز به تعمیرات آپارتمان و یا بازسازی ساختمان بصورت کلی ، جزئی یا قسمتهای مختلفی از جمله تاسیسات سرمایشی ، گرمایشی و عایق کاری را خواهند داشت با فرسودگی ساختمان مشکلات فراوانی در پیش روی ساکنین آن ساختمان خواهد بود که بتدریج گریبانگیر داخل واحد ها ، مشاعات و نمای ساختمان ( بازسازی نمای ساختمان )می شود امروزه بازسازی ساختمان با تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی همراه می باشد.

علاوه بر آن در بحث معماری داخلی برای بازسازی و تعمیرات ساختمان خود باید دقت داشته باشید و مواردی که در بازسازی داخلی منزل یا محیط کار شما مهمند را در نظر بگیرید مثلا انتخاب کفپوش یا کاغذ دیواری مناسب مهم است و لازم است با انواع آن آشنا شوید

کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی و در جهت تغییر محیط داخلی می تواند نقش اساسی ایفا کند. هر کدام از انواع آنها کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به هدف طراح از طراحی محیط

مورد نظر انتخاب می شوند. با توجه به طرح های گوناگون امروزی این نوع دیوارپوش ها، می توان از آن ها برای عمق دادن به فضاهای کوچک، ایجاد محیطی پر هیجان و انرژی بخشی به فضای زندگی و یا برای پوشاندن دیوارهای آسیب دیده استفاده کرد و حال و هوای فضا را کاملا عوض کرد.

معماری داخلی : کفپوش‌های ساختمانی از تنوع بالایی برخوردارند. از موکت، کاشی و سرامیک گرفته تا پارکت و پی وی سی. در این نوشته ویژگی های هر یک از کفپوش های ساختمانی را بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب یک کفپوش مناسب برای ساختمان و آپارتمان محل سکونت خود کمک کند.

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

2- از رنگ‌های جدید نترسید

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنید

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

 5- زیرسازی کنید.

6- سنباده بزنید.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید.

روند نوسازی فضای اداری

در جریان روند نوسازی ساختمان اداری با توجه به چالش های پروژه و نیاز کارفرما، در مرحله ی اول اقدام تقسیم بندی فضایی نمودند به نحوه ی که تمامی ریز فضاهای مورد نیاز کارفرما به صورت مجزا و مستقل از هم عمل کرده و مبلمان ویژه و مخصوص به خود را داشته باشند.

شرکت بازسازی ساختمان که انتخاب میکنید مهم است که چه شرکتی است و چه خدماتی ارائه میکمند و آیا سابقه خوبی دارد یا خیر...

چرا بازسازی نما را انجام میدهیم ؟

دلیل اول اینکه امکان تخریب و نوسازی کامل ساختمان برای برخی میسر نیست و در بازار امروز با به وجود آمدن برند ها و رقیب های تجاری و شرکت ها مالکان در تلاشند تا با به وجود اوردن سیمایی زیبا و پر زرق و برق برای محل کار خود اقدام به جذب مراجعین خود کنند زیرا یک نمای زیبا و شکیل در ذهنیت افراد نسبت به تعامل و فعالیت های گروه تاثیر گذار است

کدام سیستم اجرایی و متریال برای  ترمیم نمای ساختمان ساختمان ما مناسب هستند؟

بازسازی ساختمان های قدیمی :بیشتر ساختمان های قدیمی در ایران به روش تر یا ملانی ساخته شده اند و ظاهر کنونی آنها نیاز به بازسازی دارد

از متریال های مناسب برای نما میتوان به سنگ آجر( بازسازی نمای آجری ) سیمان ترمو وود کرتین وال و ...  اشاره کرد و اتصالات  نما به روش های مختلف مثل ملات ماسه سیمان چسب و اتصالات خشک صورت میگیرد.

 

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : بازسازی آپارتمان, بازسازی نما,بازسازی ساختمان, نویسنده : mary arano بازدید : 901 تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396 ساعت: 21:02

 

در سال های اخیر امور ثبتی دچار تحولی اساسی گردید، به طوری که اموری چون ثبت شرکت و سایر خدمات اداری مرتبط نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تقریبا تمامی مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکتها قابل انجام است. با اعمال این تغییرات انجام کلیه این مراحل توسط خود متقاضی نیز امکان پذیر گشته است، با این حال هنوز اکثریت متقاضیان ثبت شرکت، این امر را به موسسات حقوقی و وکلا می‌سپارند.

علت این امر تخصصی بودن امر ثبت شرکت مانند سایر امور حقوقی است. در این میان موسسه حقوقی بین المللی برای انجام امور حقوقی بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی چون آگاهی از نحوه تحریر موضوع فعالیت جهت رد نشدن موضوع، نحوه تقسیم سرمایه شرکت، نحوه انتخاب اسامی مناسب جهت جلوگیری از رد شدن اسامی، انتخاب نوع سرمایه متناسب با نوع شرکت، نحوه صحیح امضای اعضاء و سهامداران در ذیل مدارک، نحوه درج تاریخ صحیح تشکیل جلسات و موارد مشابه این چنینی نکاتی تخصصی است که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد.

در تبادلات بین المل نیز قوانین خاصی وجود دارد که یک مشاور حقوقی در شرکت یا یک موسسه حقوقی بین المللی می تواند به ما و شرکت کمک کند.

همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی و حقوقی شرکتها، آشنایی با اخطارهای کارشناسی و نحوه رفع آنها در زمان مناسب، آشنایی با نوع مجوزهای لازم جهت موضوعات مجوزی، آشنایی با نحوه انجام مراحل حضوری و پایانی ثبت شرکت و همینطور لزوم چک نمودن و بررسی مداوم و مستمر پرونده از طریق سایت، جهت منقضی نشدن تقاضا و همچنین مذاکره حضوری برای رفع ایرادات احتمالی که نیازمند به مذاکره خارج از سایت هستند (با توجه به اینکه در حال حاضر کارشناسان اداره ثبت به هیچ وجه جز از طریق سایت پاسخگوی متقاضیان نیستند) نیز از جمله مواردی هستند که لزوم سپردن پروسه به موسسات حقوقی و وکیل متخصص را نشان می‌دهند.

 

نحوه استخدام وکیل

 

برای استخدام وکیل دقت کنید زمانی که به دفتر وکالت می روید ظاهر آن اهمیت ندارد بلکه توانایی های او مهم است. شخصی که به عنوان وکیل به او وکالت می دهید حتما پروانه وکالت داشته و یا اگر موسسه حقوقی است دارای شماره ثبت سازمان ثبت شرکت ها باشد پس از آن می توانید با خیال راحت به او اعتماد کنید. دقت کنید برای وکالت دادن حتما قرارداد تنظیم نمایید و مبلغ مورد توافقتان را در آن منعکس کنید. برای اجرت وکلا تعرفه قانونی وجود دارد لیکن دو طرف می توانند به هر مبلغی توافق نمایند.

صرف داشتن یک دفتر وکالت کسی را وکیل نمی کند. دقت کنید بسیاری از مبالغی که به وکیل پرداخت می کنید در واقع در جیب وکیل نمی رود و وکیل می بایست بابت آن قرارداد ، تمبر مالیاتی ابطال نماید و علاوه بر آن نیز هر ساله مالیات پرداخت کند و هزینه های زیادی بابت ایاب و ذهاب خواهد داشت ضمن اینکه بایستی وقت بگذارد و پیگیری پرونده را بکند در نتیجه برای پرداخت اجرت وکیل سخت گیر نباشید تا او نیز بتواند کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد.

پس از انعقاد قراداد در دفتر وکالت، آن وکیل از شما وکالت اخذ می نماید بدین ترتیب که برگه های سه نسخه ای رنگی که توسط کانون های وکلا تهیه شده است را می بایست امضا نمایید. دقت کنید که یک نسخه از آن متعلق به شماست یک نسخه متعلق به وکیل و دیگری نیز به دادگاه ارائه می شود.

 

کار شناس حقوقی کیست؟

با توجه به پیچیده شدن روابط فردی و سازمانی در دنیای امروز و افزایش مسایل و مشکلات مختلف در سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی در کنار مدیران بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مشاور حقوقی به مدیران و ذی نفعان سازمان کمک می کند تا ضمن توجه به مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایند و همچنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل و فصل مسایل و مشکلات یاری می رساند.

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین نامه ها و دستورالعمل ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پیگیری پرونده های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و … را برعهده دارد.

در شرکت ها و سازمان های دولتی معمولا یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خرید و فروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند و معمولا بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام عملیات فوق می باشد.

در شرکت های خصوصی ممکن است یک مشاور حقوقی به چند شرکت کوچک مشاوره بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می برند.

برخی از مشاوران حقوقی در حوزه های خاص و تخصصی فعالیت می کنند. به عنوان مثال یک مشاور حقوقی فقط به شرکت ها و سازمان های هنری و دیگری فقط به سازمان های ورزشی مشاوره می دهد.

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : موسسه حقوقی بین المللی, دفتر وکالت, مشاور حقوقی, نویسنده : mary arano بازدید : 425 تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396 ساعت: 19:58

کناف ایران

چرا محصولات و خدمات شرکت کناف ایران ؟ چرا سیستم های نوین ساخت و ساز مانند LSF ؟ چرا سیستم سقف کوبیاکس؟

واقعیت امر این است که سیستم های نوین ساختمانی (نظیر محصولات و خدمات شرکت کناف ایران نه تنها بار مالی بر دوش پروژه ساختمانی ما ندارد بلکه باعث کاهش چشمگیر هزینه ها نیز می گردد و می توان با اجرای صحیح و اصولی این سیستم ها از مزایای بی نظیر آنها بهره مند شد.

دیوار کناف ایران ترکیبی از مقاطع فلزی ؛ صفحات روکشدار گچی یا صفحات سیمانی می باشد. یک جزء اساسی دیگر که در معرفی کناف ایران باید به آن اشاره نمود عایقهای صوتی و حرارتی می باشند. این عایقها تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد دیوار کناف ایران می گذارند. عوامل موثر دیگر که در دیوار های کناف عوامل اتصال و مصالح درزگیری می باشند.

 

 

سقف کناف

آنالیز بها در این نوع سقف تابع عوامل بسیاری می باشد.از آن جمله می توان به نوع ساختار سقف کنافنوع مصالح فلزی استفاده شده در آنها -نوع پانل ها و تعداد لایه ها نام برد. تلاش شده به معرفی هر یک از این عوامل و نقش آنها در تغیرات قیمت سقف کناف بپردازیم.بدون شک شناخت اصولی این عوامل تاثیر بسزایی در آنالیز صحیح قیمت می گذارد.

. سقف کناف ساختارهای سبکی می باشند که به علت تولید صنعتی آنها ,داری مشخصات استاندارد می باشند. سقف کناف با توجه به تنوع و کاربرد زیادی که دارند جایگزین مناسبی برای سقف های کاذب غیر استاندارد نظیر رابیتس و گچ می باشند.

سقف کناف در اصل ترکیبی از مقاطع فلزی ؛ صفحات روکشدار گچی یا صفحات سیمانی می باشد.علاوه بر این ها یک جزء اساسی دیگر که در آنالیز قیمت این نوع سقف ها باید به آن اشاره نمود عایقهای صوتی و حرارتی می باشند. این عایق ها تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد آن می گذارند. عوامل موثر دیگر در معرفی سقف کناف عوامل اتصال و مصالح درزگیری می باشند.

 

 

 دیوار کناف مزایا و معایب:

1-دسترسی سریع و مناسب به تاسیسات ساختمانی

دیوارها و سقف کاذب کناف به دلیل اتصال خشک ( استفاده از پیچ و عدم استفاده از ملات ) به راحتی قابل ترمیم میباشند ، همچنین در دیوار کناف و سقف کاذب کناف در محل های پیش بینی شده دریچه های بازدید قرار می گیرد.

2-وزن کم و طبعا کاهش هزینه

به دلیل نوع ساختار سیستم ( درصورت استفاده از این سیستم در دیوار نسبت به سیستم های متداول امروزی (مانند تری دی پنل ) به دلیل کاهش وزن قابل توجه بار مرده،در صورت محاسبه، اسکلت سازه تا 25% سبک تر میگردد که به دلیل این صرفه جویی عملا اجرای  دیوار کناف برای سازنده رایگان در می آید !! در صورتی که مهندسین محاسبه بارگذاری را بر اساس این دیوارها انجام دهند تفاوت قابل توجه ابعاد تیر و ستون و سبک شدن اسکلت را خواهند دید.

 

سقف کاذب کناف چیست؟

ین نوع سقف در بازسازی ها و ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد برخی از موارد استفاده آن در زیر آمده است:

مدل کناف سقف پذیرایی

طرح کناف اتاق خواب

و ..

 

مدل کناف سقف پذیرایی  و  طرح کناف اتاق خواب

این مدللل از جمله مدل هایی است که در بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد دلیل این امر نیز سرعت بالایی است که سقف کاذب کناف دارد.

 

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : کناف ایران, سقف کناف, دیوار کناف, نویسنده : mary arano بازدید : 466 تاريخ : شنبه 30 دی 1396 ساعت: 14:47

هوشمند سازی ساختمان: فواید و امکانات خانه هوشمند!

 

خانه هوشمند چیست؟

تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان : تا حالا با خودتان فکر کرده اید که ساختمان هوشمند که این روزها مدام راجع به آن ها می شنویم چه امکاناتی را برای ما به وجود می آورند یا این که چه کمکی در بهتر شدن شرایط زندگی به ما می کنند یا این که اصلا به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟ به همین دلیل ما به سراغ کارشناسان شرکت سارنگ هوم رفتیم تا از آن ها اطلاعاتی را راجع به ساختمان های هوشمند بگیریم با چیدانه همراه باشید تا بیشتر با ساختمان های هوشمند، تجهیزات آن ها و نحوه کارشان آشنا شویم.

 

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت ساختمان (BMS (Building Management System سیستمی است که به فعالیت ها و امور ساختمان ها نظارت کرده و در مواقع لازم با توجه به شرایط محیطی، تغییرات لازم را به طور خودکار اعمال می­ نماید . این سیستم می ­تواند با توجه به کاربری ساختمان طراحی و اجرا شده و بر کلیه فعالیت­ ها اعم از باز و بسته شدن درب، ورود و خروج افراد، سیستم­­ های روشنایی، سیستم­ های تهویه مطبوع پنجره و پرده اتاق ها و سیستم صوتی و تصویری نظارت داشته باشد.

ساختمانی که مجهز به سیستم مدیریت BMS باشد اصطلاحاً به آن ساختمان هوشمند می گویند . این سیستم به ساکنان این امکان را می دهد که از تجهیزات به صورت کاربردی تر استفاده نموده و احساس امنیت و آسایش را در آنها افزایش می ­دهد و همچنین می ­تواند موجب صرفه ­جویی انرژی گردد. این ساختمانها با استفاده از یکپارچه نمودن چهار عنصر اصلی سیستم­ ها، ساختار، سرویس و مدیریت و با برقراری ارتباط میان آنها محیطی پویا و مقرون به صرفه بوجود آورند. هوشمندسازی  دربرگیرنده مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها برای مانیتورینگ وکنترل یکپارچه قسمتهای مهم و حیاتی ساختمان می باشد.

هدف: پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامین انجام می شود به شکلی که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی در فضای مورد استفاده باشد.

این سیستم در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان از قبیل سیستم گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و … می باشد. مهمترین هدف های هوشمندسازی ساختمان را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ایجاد محیطی مطلوب برای ساکنین
  • بدون نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان
  • جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی
  • استفاده بهینه از تمامی تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها
  • ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد
  • قابلیت مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل توسط اینترنت
  • کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • با توجه به یکپارچه سازی ساختمان، تمام تجهیزات و امکانات بشکل یکپارچه کارکرده و قابلیت تداخل
  • قابلیت گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آنها به منظور بهینه سازی مصرف و عملکرد

چه عواملی ساختمان را هوشمند می کنند؟

دکتر فرانک Spitzer مهندس برق در گروه IBI در تورنتو بیان می­کند که هرکسی تعابیر مختلفی از هوشمندسازی ساختمان ارائه می دهد. او مشاور چندین رشته در سازمان است که خدماتی را برای زمین شهرها، امکانات، حمل و نقل و سیستم پیشنهاد می­دهد. از نظر او، هوشمندسازی  ، توانایی استفاده مجدد از اطلاعات است که ترجیحا باید بین سیستم­های یکپارچه به اشتراک گذاشته شوند. در اینجا بسیاری از افراد خوشحالند که می­توانند از این سیستم­ها(ظرفیت و قدرت کامپیوتر) استفاده کرده و هرکاری را انجام دهند.

حتی زمانی که فرانک راجع به هوشمند شدن صحبت می­کند، بیان می­کند که تمایل دارد تا اطلاعات راجع به ساختمان و سلسله مراتب مناسب آن را برای افراد به اشتراک بگذارد. برای ایجاد توافق بر سر هوشمندسازی ساختمان، انجمن ساختمان­های اتوماسیونی در سطح قاره­ای(CABA) که یک سازمان غیر انتفاعی است، تکنولوژی­ های خود را برای اتوماسیون خانگی و ساختمانی در امریکای شمالی توسعه داد و برای هوشمندسازی  ، مدیریت مسیر تکنولوژی(TRM) را برعهده گرفت.

 

TRM هوشمندسازی ساختمان را به عنوان تکنولوژی معرفی می­کند که باید محیط ساختمان و کاربردپذیری آن را برای مستاجرین و مالکین بهبود بخشیده و هزینه­ ها را کنترل کند. CABA بر روی ابزار، رتبه بندی تحت وب کار می­کند و آن را BIQ می­نامد. این انجمن از سیستم رتبه بندی انتظار دارد تا از ابزار هدفمند برای ارزیابی و مقیاس ارزش عملکرد هوشمند سازی ساختمان استفاده کند.

این نوع طراحی، یکپارچگی ساختمان را در پروژه­ های جدید تحت الشعاع قرار می­دهد. بسیاری از سیستم­های رتبه بندی که برای انجمن رهبری ساختمان سبز(USGBC)  مورد استفاده قرار می­گیرند، برنامه طراحی محیط و انرژی را در راستای اهداف خود قرار می­دهند. BIQ دارای معیار شخص ثالث و منصفانه­ای است که باید هوشمند کردن ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهد و ارزش ­های آن را بالا ببرد. دیوید De، مدیر بازاریابی در CABA می­گوید که یکی از مسائل مهم در عرصه صنعت، این است که ما باید بتوانیم از عهده توصیف واژه هوشمند سازی برآییم. ما برای این توضیح، باید از ابزار هدفمند استفاده کنیم.

 موسسه هوشمند سازی ساختمان در آسیا که 60 تا 70 لیست دارد، هوشمندسازی  را در راستای اهداف خود قرار داده و سطح Feng را در ساختمان در امریکا مورد بررسی و توجه قرار می­دهد. یکی از مسائل مورد توجه ما، افزایش کارایی انرژی است. بدون کارایی انرژی، هوشمند سازی معنایی ندارد. از نظر افراد متخصص، همانند Paul، رییس گروه هوشمندسازی ساختمان و مشاور شرکت ، یکپارچگی و کارایی برای توضیح  آن نقش مهمی را ایفا می­کنند. از نظر او، هوشمند کردن ساختمان دارای دو وجهه مختلف است: به معنای یکپارچگی است. شما باید بفهمید که چگونه باید از هوشمند سازی استفاده کنید و چگونه باید سیستم­ های تجاری را با سیستم­ های ساختمانی تلفیق کنید.

در یک خانه هوشمند و ساختمان هوشمند ، صحبت در مورد اتصالات است:

زمانی که ما از گوشی های همراه معمولی به سمت گوشی های هوشمند حرکت کردیم، جهشی بزرگ در ارتباطات را شاهد بودیم. به جای اینکه فقط قادر به ایجاد تماس و ارسال پیام های متنی باشیم، اکنون با تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می شویم، ایمیل می فرستیم، پیام های لحظه ای ارسال می کنیم، فایل های مورد نیازمان را دانلود می کنیم و بسیاری کارهای دیگر که به ارتباطات نیاز دارند را انجام می دهیم.

در مورد خانه های هوشمند نیز وضعیت به همین منوال است. تفاوت اصلی خانه های هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل آب و هوا، چراغ ها، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین ها و مانتیورهایی که می توانند به خانه های هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.

ایجاد این اتصالات از روش گوناگون قابل انجام است. سیستم های اختصاصی ای وجود دارند که ویژه ی خانه های هوشمند ساخته شده اند مانند Z-Wave Zigbee ،KNX و Control4.

شما می توانید از طریق وای فای و روی بستر اینترنت، این وسایل را کنترل کنید. همچنین برخی از آن ها ممکن است با بلوتوث هم قابل کنترل باشند؛ در این شرایط حتی می توان بدون استفاده از اینترنت هم آنها را کنترل کنید. هر یک از این سیستم ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهترین گزینه برای شما بستگی به نیاز و کاری دارد که می خواهید انجام دهید.

در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این خانه ها، نحوه کارکرد و کنترل شان بخوانید.

 

مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

و اما فایده ی ارتباط وسایل خانه با یکدیگر چیست؟ در یک کلام و به طور خلاصه جواب این است: راحت بودن! داشتن یک خانه ی هوشمند باعث می شود بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی مانند تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، روشن مایکروفر برای گرم کردن غذا و غیره.

شما می توانید برای وسایل خانه ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می دهید، می آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.

فزون بر راحتی، خانه های هوشمند بهره وری از انرژی را نیز افزایش می دهند. برای مثال می توان به ترموستات هوشمند شرکت Nest اشاره نمود. این ترموستات از شما یاد می گیرد که خانه تان باید چقدر گرم یا سرد باشد و دما را به طور خودکار تنظیم می کند، بنابراین شما نگران صرفه جویی در مصرف انرژی نخواهید بود. همچنین وقتی در خانه نباشید این ترموستات به حالت «راه دور» رفته و با تنظیم دمای خانه مبلغ قبض های استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی شما کمتر خواهد شد! سیستم خانه ی خودکار Webee نیز از فعالیت ها و کارهای شما می آموزد و توصیه هایی برای افزایش بهره وری در استفاده از لوازم و دستگاه های هوشمند، به شما خواهد نمود.

 

در حال حاضر چه محصولاتی برای خانه های هوشمند وجود دارند؟

هم اکنون وسایل زیادی برای هوشمند سازی خانه ها در بازار موجود است، و با گذر زمان تعداد بیشتری در حال ورود به بازار هستند. در مورد لامپ های هوشمند یکی از بهترین گزینه های موجود را Philips Hue ارائه می دهد، اما برخی دیگر نیز مانند Holi Smart Mood Lamp نیز که تازه شروع به کار کرده، محصولی قابل احترام را ساخته است.

 

کار یک لامپ هوشمند چیست؟

 به طور خلاصه این لامپ ها به شما اجازه می دهند برای روشن و خاموش شدنشان زمان بندی خاصی تعریف کنید و یا به حرکات شما عکس العمل نشان می دهند، یا بدون نیاز به دست زدن به کلید لامپ، می توانید آن را توسط گوشی هوشمند خود خاموش کنید.

یکی از وسایل هوشمندی که ممکن است شما بیشتر با آن آشنا باشید تلویزیون ها هوشمند است، این تلویزیون ها به اینترنت متصل شده و می توان با آن ها محتواهای گوناگون را مشاهده کرد. شما می توانید براحتی به Netflix و Hulu لاگین نموده و فیلم دانلود کنید، بازی انجام دهید یا چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. امروزه شرکت ها زیادی تلویزیون های هوشمند می سازند اما می توان از میان آنها به Vizio و برخی مدل های ساموسونگ اشاره نمود.

 

آموزش هوشمند سازی ساختمان

سیستم مدیریت ساختمان یا بی‌اِم‌اِس (به انگلیسی: Building Management System) که گاهی با عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان نیز شناخته می‌شود، یک سامانهٔ مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل ساختمان (مانند تهویه، روشنایی، سیستم قدرت، سامانهٔ آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.

سیستم مدیریت ساختمان شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار است، سخت‌افزارها معمولاً به صورت اختصاصی به وسیله میکروکنترلرها پیاده‌سازی می‌شوند و نرم‌افزارها نیز ممکن است به صورت اختصاصی برای سیستم نوشته شوند، در برخی از سیستم‌ها از نرم‌افزارهای کنترل و مانیتورینگ برای کنترل ونظارت بر عمل کرد بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. ارتباط میان سخت‌افزار و نرم‌افزار توسط یکی از پروتکل‌های DeviceNet، SOAP، XML، BACnet، LonWorks و MODBUS و usp و lan و... پیدا سازی خواهد شد. اجزای اصلی این سیستم شامل :

۱-کنترل کننده مرکزی

 ۲- کنترل کننده محلی

۳- کنترل کننده اینترنتی

 ۴- سنسورها

 

آموزش هوشمند سازی ساختمان جهت صرفه جویی در انرژی

  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی ( تهویه مطبوع)
  • سیستم آبیاری
  • سیستم مدیریت روشنایی
  • و ...

 

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : هوشمندسازی ساختمان, هوشمند سازی ساختمان, آموزش هوشمند سازی ساختمان, خانه هوشمند, نویسنده : mary arano بازدید : 457 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت: 20:28

آموزش مصاحبه استخدامی ، عاملی مهم در کمک به اقتصاد شرکت

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بيش از آنچه مي‌پنداريد به ضررتان باشد. از چارچوبي که پيش رو داريد مي‌توانيد تکنيک‌هاي مصاحبه را بياموزيد و از اشتباهات استخدام جلوگيري کنيد.

در نگاه اول شايد مصاحبه کاري قرار ملاقات خيلي ساده‌اي به نظر برسد: دست مي‌دهيد، گپ مي‌زنيد، چند سوال مي‌پرسيد و نتايج را مقايسه مي‌کنيد، اما چطور مي‌توان کسي را تشخيص داد که مهارت‌هايش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمي‌شود؟

جنيس ويتيکر، نويسنده کتابي درباره همين موضوع مي‌گويد:«براي يک مصاحبه حرفه‌اي درواقع نياز به آمادگي‌هاي زيادي هست، خيلي‌ها نمي‌توانند خودشان را نشان بدهند

هزينه استخدام نامناسب خيلي زياد است و فقط هم شامل دستمزدي که مي‌پردازيد نمي‌شود. هزينه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالي با مشتريان و پيداکردن جايگزين همگي از جمله اين موارد هستند. خيلي کارشناسان تخمين مي‌زنند که هزينه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نيز بيشتر مي‌شود.

براي اينکه جلوي چنين تجربه‌هايي را در شرکتتان بگيريد بايد برنامه‌اي براي هدايت مصاحبه داشته باشيد. اينجا مي‌توانيد بياموزيد که چطور سوال‌ها را ساماندهي کرده و فرآيندي ايجاد کنيد که بيشترين اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

دنبال چه هستيد

قبل از اينکه دنبال بهترين گزينه بگرديد بهتر است زماني را براي فکرکردن درباره خود کار صرف کنيد. کساني که قبلا اين شغل را داشته‌اند در نظر گرفته ببينيد چه مهارت، دانش و ويژگي‌هاي شخصي داشته‌اند که باعث موفقيت يا عدم موفقيت‌شان شده است. فهرستي از اين عوامل تهيه کنيد و برسر آن با ديگر همکارانتان به توافق برسيد.

جيم ساليوان رييس گروه مديريتي گالاکسي که کارش يافتن مديران توانا است، مي‌گويد:«مهم است که همگي درباره ويژگي‌هاي مدنظر و اينکه آن پست سازماني نيازمند چه مهارت‌هايي است توافق داشته باشند. درغير اين صورت ممکن است هرکس سوالات متفاوتي از داوطلبان بپرسد چون برداشت متفاوتي از آن شغل داشته‌اند

 

سوالات درست را بپرسيد

وقتي معيارها مشخص شد، مي‌توانيد سوالات هدف داري بپرسيد که از زمان مصاحبه با هرداوطلب به بهترين وجه استفاده شود. تام ترنر که يک مشاور مستقل اهل ونکوور متخصص طراحي سيستم‌هاي گزينش است، مي‌گويد: او فهرستي از 7 تا 12 معيار تشکيل مي‌دهد و سپس براي بررسي هرکدام حدودا چهار سوال مي‌پرسد.

دو سوال به شکل ايجابي بيان مي‌شوند، يعني از داوطلب مي‌خواهند درباره کاري که خوب انجام داده است صحبت کند. يک سوال سلبي است، يعني از داوطلب مي‌خواهد درباره يکي از اشتباهات يا شکست ‌هايش حرف بزند. سوال آخر هم حکم پشتيبان را دارد درصورتي که داوطلب به يکي از سوال‌هاي بالا جواب ندهد.

سوالات مصاحبه مدیریتی در جهت انتخاب یک مدیر است، بنابراین باید برای پی بردن به توانایی های فرد در شرایط مختلف، سوالات را هدفمند پرسید.

برای موفقیت و کسب شغل مورد نظر، آموزش مصاحبه استخدامی می تواند بسیار راهگشا باشد. راهکار های موفقیت در مصاحبه ی استخدامی، باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که از کاری که انجام می دهند ناراضی هستند کم نیستند ولی آن ها به راحی هم نمی توانند کار مورد علاقه ی خود را به دست آورند.

دلیل آن هم این است که اکثر افراد زمانی که بحث تغییر شغل پیش می آید به یاد روز اول و روز صاحبه می افتند و استرس بیش از حدی که در آن زمان متحمل شده اند. اما آموزش مصاحبه استخدامی می تواند به ما بیاموزد که چطور بر روی مصاحبه کننده تئاثیر گذار باشیم وخد و توانایی هایمان را ارائه دهیم.

هدردادن وقت هنگام مصاحبه ممکن است بيش از آنچه مي‌پنداريد به ضررتان باشد. از چارچوبي که پيش رو داريد مي‌توانيد تکنيک‌هاي مصاحبه را بياموزيد و از اشتباهات استخدام جلوگيري کنيد.

در نگاه اول شايد مصاحبه کاري قرار ملاقات خيلي ساده‌اي به نظر برسد: دست مي‌دهيد، گپ مي‌زنيد، چند سوال مي‌پرسيد و نتايج را مقايسه مي‌کنيد، اما چطور مي‌توان کسي را تشخيص داد که مهارت‌هايش به خوب جلوه کردن در مصاحبه محدود نمي‌شود؟

جنيس ويتيکر، نويسنده کتابي درباره همين موضوع مي‌گويد:براي يک مصاحبه حرفه‌اي درواقع نياز به آمادگي‌هاي زيادي هست، خيلي‌ها نمي‌توانند خودشان را نشان بدهند.

هزينه استخدام نامناسب خيلي زياد است و فقط هم شامل دستمزدي که مي‌پردازيد نمي‌شود. هزينه انتخاب، زمان آموزش، مشکلات احتمالي با مشتريان و پيداکردن جايگزين همگي از جمله اين موارد هستند. خيلي کارشناسان تخمين مي‌زنند که هزينه استخدام بد از کل مبلغ دستمزد سالانه نيز بيشتر مي‌شود.

براي اينکه جلوي چنين تجربه‌هايي را در شرکتتان بگيريد بايد برنامه‌اي براي هدايت مصاحبه داشته باشيد. اينجا مي‌توانيد بياموزيد که چطور سوال‌ها را ساماندهي کرده و فرآيندي ايجاد کنيد که بيشترين اطلاعات را درباره داوطلبان بدهد.

اما رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام چیست

پیش بینی سوالات و محیا کردن پاسخ مناسب برای آن ها یکی از رمز موفقیت برای داوطلبان در مصاحبه استخدام است. به عنوان مثال یکی از سوالی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مصاحبه شونده پرسیده خواد شد این است که استخدام شما چه ارزشی افزوده ای برای شرکت ما خواهد داشت؟

اگر در این باره دلیل قانع کننده ای نداشته باشید قطعا نمی توانید خود را برای آن کار مناسب بدانید. پاسخ ها باید صادقانه و با اعتماد بنفس باشد و خیلی آهسته صحبت کردن درست نیست.

هر شغلی حداقل سه نیاز دارد:

  • دارای مهارت های انجام کار هستید.
  • خواستار انجام این کار هستید.
  • آن ها می خواند که با شما کار کنند.

برای استخدام می بایست این توانایی ها را داشت:

  • حالت تدافعی به خود نگیرید
  • لکنت نداشته باشید
  • از جملات روتین استفاده نکنید(مانند من دقیق هستم یا من سخت کوش هستم)

مریم حنطوش زاده در مورد آموزش مصاحبه استخدامی  و شیوه های مصاحبه استخدامی، انگیزش، هوش هیجانی و کارآفرینی مسائل بسیاری را مورد مطالعه و ارزیابی و تدریس قرار داده است. مریم حنطوش زاده برای مثال در مورد رفتارهای فردی و ساخت دنیای مطلوب معتقد است که با کمک تئوری انتخاب می توان متوجه شد که کدام یک از نیاز های ما در اولویت هستند و یا کدام از آن ها برآورده نشده است و با برآورده شدن آن ها در دنیای کنونی به آن چه می خواهیم می رسیم.

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : آموزش مصاحبه استخدامی, حنطوش زاده, نویسنده : mary arano بازدید : 361 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت: 20:23

به جای عمل جراحی از روغن زالو استفاده کنیم

زالو یکی از کرم های آبزیست که بیشتر ساکن آب های شیرین است .از این جانور برای زالو درمانی و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود .روغنی که از این حیوان به دست می آید به نام روغن علیق معروف بوده و تحقیقات نشان داده است روغن زالو می تواند موجب بزرگ شدن اندام های زنانه و مردانه شود .

استعمال موضعی روغن زالو بر روی گونه ها ،لب ها ،آلت تناسلی مردانه ،سینه و باسن در زنان موجب حجیم شدن و بزرگ شدن آن ها می شود .این روغن کاملا طبیعی بوده و متخصصین طب سنتی آن را راهی طبیعی و بدون عارضه برای بزرگ نمودن اندام های ذکر شده دانسته اند .شما می توانید با خرید روغن زالو بدون نیاز به جراحی قسمت هایی از بدنتان را که علاقمندید حجیم تر شوند بزرگ و حجیم کرده و بر جذابیت و زیبایی اندامتان بیفزایید.

کاربردهای روغن زالو

از مهمترین کاربردهای بی نظیر روغن زالو در آقایان و خانمها می توان موارد زیر را نام برد :

 

کاربردها در آقایان :

بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه

ایجاد نعوظ قوی تر

افزایش طول و قطر آلت تناسلی مردانه به مرور زمان

افزایش قدرت و کنترل جنسی

بازسازی و اصلاح بیش از ۶۰۰۰ مویرگ آلت تناسلی مردانه

افزایش گردش خون در عضو مورد نظر

بازسازی و اصلاح عروق

 

کاربردها در خانم ها:

روغن زالو بر روی صورت برای پر کردن آن

 بزرگ کردن گونه ها

بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن و برجسته کردن باسن

روغن زالوی از زالوی زنده و تمیز شده، چند نوع گیاه دارویی مخصوص، روغن پایه جهت استحصال مانند روغن کنجد و…. تشکیل شده که با نسبت فوق اشباع و غلظت بالا ، زیر نظر کارشناسان طب سنتی تولید می شود.

تولید روغن زالویی که نتیجه بخش باشد نیاز به علم و دانش و تخصص فراوان و استفاده از دستگاه های تخصصی می باشد و این کار فقط در کارگاه های مجهز قابل انجام است و بسیاری از روغن های موجود در عطاری ها ، از زالوی خشک شده در آن استفاده شده و گیاهان دارویی مخصوص را ندارند.

اکثر محصولات متفرقه موجود در بازار به دلیل روغن گیری دستی ، از زالوی خشک شده استفاده می نمایند که نتیجه ای ندارد و ممکن است در پوست شما ایجاد حساسیت و هزاران مشکل دیگر بنماید. اگر به سلامتی خود احترام می گذارید از جنس با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید.

عوارض روغن زالو

تاکنون عارضه یا مشکل خاصی گزارش نشده است. پس می توان از این محصول طبیعی استفاده خاص خود را داشت.

منبع

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : پرورش زالو, روغن زالو, پرورش و تکثیر زالو, آموزش و تکثیر زالو, نویسنده : mary arano بازدید : 399 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت: 20:20

اطلاعات مختصری راجع به عروسی و خدمات و تشریفات آن

در دین اسلام به ازدواج یا پیوند زناشویی اهمیت فراوانی داده شده است و احادیث و روایات مختلفی در این باره وجود دارد. به طبع مراسم ازدواج یا همان عروسی نیز اهمیت ویژه ای دارد و همانطور که می دانید این مراسم در هر کشور و حتی هر شهر، روستا و طایفه آداب و رسوم خاص خود را دارد که از قدیم نسل به نسل منتقل شده اند. البته همان گونه که از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان شنیده ایم، مراسم عروسی در زمان های قدیم بدون تشریفات خاص با همان آداب و رسوم زیبا، بسیار ساده تر، صمیمی تر و می توان گفت کم هزینه تر برگزار می شده و از برخی جهات به صورت کنونی نبوده است.

به مجموعه عواملی که در یک جشن عروسی صرفا برای زیبایی و نظم هر چه بیشتر مراسم به کار گرفته شده تشریفات عروسی می گویند. تشریفات به معنی زرق و برق و تجملات و صرف هزینه های گزاف نیست، تشریفات عروسی معنایی فراتر و عمیق تر از تجمل گرایی دارد. تشریفات به لحاظ لغوی یعنی آداب و آیین انجام مراسم از جمله مراسم عروسی

میزبان با محول کردن انجام این آداب و رسوم به کارشناسان و افراد ماهر در امر خدمات عروسی و تشریفات عروسی با خیالی راحت به کارهای دیگر خود می رسد و اطمینان دارد که تشریفات عروسی به خوبی و درخور شان وی برگزار می شود . تشریفات عروسی آداب و قواعد خود را دارد و به جا آوردن این تشریفات کاملا تخصصی است و به قول معروف باید کار را به کاردان سپرد.

امروزه موسسات تشریفات عروسی بسیار زیادی در شهرها فعالیت کرده و از این راه کسب درآمد می کنند. اما کیفیت و ابتکار در خدمات مجالس مختلف متفاوت می باشد.بدون شک برای هر فرد بهترین و مهم ترین روز زندگی، روز عروسی اوست و به همین دلیل ترجیح می دهد مراسم این روز به بهترین شکل و کیفیت و همچنین منظم برگزار شود. برای همین این روزها، خیلی از عروس و دامادها برای برگزاری هر چه بهتر عروسی شان، به موسسه خدمات عروسی مراجعه می کنند و تشریفات عروسی را با خیال راحت به آن ها محول می کنند.

گل آرایی

 از جمله این تشریفات می توان به محل برگزاری مراسم (تالار، سالن یا باغ)، جایگاه عروس و داماد، ماشین عروس، تزیینات محل برگزاری جشن، نور پردازی ها، عکاسی و فیلم برداری، شمع آرایی، گل آرایی، موزیک مراسم، کارت دعوت، دسته گل عروس، آرایشگاه عروس، آتلیه، پذیرایی، سفره عقد، صندلی ها، مسیر ورود به عروسی و تزیینات ماشین عروس اشاره کرد که هر کدام به نوبه ی خود متنوع هستند و با توجه به سلیقه و بودجه عروس و داماد به آنها پیشنهاد می شوند. زوج های جوان می توانند کلیه ی این امور را به موسسه تشریفات عروسی بسپارند یا اینکه خود عهده دار قسمتی از کارها شوند که این به بودجه ی عروس و داماد بستگی دارد.

لازم به ذکر است مراجعه به موسسات تشریفات و خدمات عروسی در شهرها به علت مشکلات شهر نشینی بسیار مرسوم شده است در حالی که شاید در اکثر روستاها مراسم عروسی در همان منازل و یا باغ های خودشان برگزار می شود و آداب و رسوم عروسی را به شکل قدیم به جا می آورند.

ساقدوش

هر کشور، شهر یا روستایی تشریفات عروسی خاصی دارد که ریشه در فرهنگ آن مردم دارند. در هر حال برگزاری مراسمات از جمله مراسم عروسی منوط به رعایت اصول و آیین تشریفات عروسی است. تشریفات عروسی نه تجمل گرایی است و نه تجمل پرستی. تشریفات عروسی به معنای نظم دهی به روند انجام فعالیت ها و آداب و رسوم پیش روست. سپردن انجام تشریفات عروسی به یک موسسه معتبر و ماهر در زمینه خدمات عروسی تضمین کننده رعایت این تشریفات و برگزاری یک جشن با شکوه است.

تشریفات مجالس به موسسات تشریفاتی گفته میشود که پک کاملی از تمامی خدمات مراسم عروسی و تشریفات مجالس عقد و خدمات مجالس نامزدی و مراسم جشن تولد و برگزاری همایش و برگزاری سمینار،مراسم سفارتخانه ها را ارائه میدهد،  تشریفات مجالس شامل منوی غذایی، مهماندار، ظروف، میوه، شیرینی،کیک مراسم، موزیک مراسم، سفره عقد، فیلمبردار مجالس، عکاس مراسم، گل ارایی مجلس، شمع ارایی عروسی، نورپردازی سالن عروسی، نورپردازی باغ عروسی، کارت دعوت مراسم، ماشین عروس، دسته گل عروس، ارایشگاه عروس، کترینگ عروسی، ساقدوش عروس، ساقدوش داماد، مزون عروس، اجاره باغ مراسم، اجاره سالن اجتماعات مراسم، اجاره ویلا عروسی، و مواردی دیگر میباشد

مقالات عمومی...
ما را در سایت مقالات عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mary arano بازدید : 372 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت: 18:34